Mijn fragmenten

vrijdag, augustus 25, 2006

Filmpje

Gert Jan maakte een filmpje van de opening,
dat hier te zien is:













De teksten van de daar gezongen liederen zijn van Huub Oosterhuis:

" Op mijn levenslange reizen... "

uit: Nooit meer zonder reisgenoot

Op mijn levenslange reizen twijfel donker achtervolgt mij
liefde blind holt voor mij uit - zing ik steeds op andere wijzen
over wie ik niet kan spreken zing ik : ' Ooit mijn hart te breken,
ooit mijn hart voor jou te breken '.

Opgereisd, pas halverwege, met een keel kapot gezongen,
met een hart voor wie gebroken, kruip ik onder dorenstruiken,
druk mijn ogen in de aarde, smeek dat nu het eind zal komen,
smeek de dood dat hij zal komen.

Spoorloos trok voorbij de twijfel waar ik lag. De liefde keerde,
zag mij, bracht mij drank en spijze, deed mij opstaan uit de dood.
Nog een leven zal ik reizen. Nooit meer zonder reisgenoot.

******

Delf mijn gezicht op

Delf mijn gezicht op, maak mij mooi.
Wie mij ontmaskert zal mij vinden.
Ik heb gezichten, meer dan twee,
ogen die tasten in den blinde,
harten aan angst voor angst ten prooi.
Delf mijn gezicht op, maak mij mooi.

Delf mijn gezicht op, maak mij mooi.
Wie wordt ontmaskerd, wordt gevonden,
en zal zichzelf opnieuw verstaan -
en leven bloot en onomwonden,
aan niets en niemand meer ten prooi.
Delf mijn gezicht op, maak mij mooi.

0 Comments:

Een reactie posten



<< Home